W RÓWNEJ MIERZE

W równej mierze należą tu typowo konceptualne działania, jak np. Douglasa Hueblera, z 1971 r. pochodząca dokumentacja fo­tograficzna 36 domów w małym miasteczku amerykańskim Rowley, połączona ze zdjęciami dokumentalnymi ich mieszkańców i wywiadem odpowiadającym na pytanie: „Kto tu mieszka? Czym zajmują się ci ludzie?” Nie należy też sądzić, że wszelkich odmian sztuka zwana pro- cesualną, która należy do tego samego rodzaju przesłania, jest sprawą wynalazczości ostatnich dziesięcioleci. Odpowiedników wszak — np. słynnej dokumentacji fotograficznej lana Dib- betsa, przedstawiającej wędrówkę promienia słonecznego po wnętrzu pracowni — można w przeszłości odnaleźć niemało. Będzie nim np. w impresjonizmie, obok podobnie traktowa­nych Nenufarów, Alei topolowej i innych cy­klów — Katedra w Rouen, malowana przez Claude’a Moneta w szeregu obrazów dokumen­tujących zmiany jej wyglądu uzależnione nie tylko od pory roku i warunków atmosferycz­nych, ale i od godzin dnia.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: